Tisdags ridning

Okej...

Efter skolan åkte jag då ner till stallet och började sköta Kasper, efter det gjorde jag i ordning Esther och gick iväg (genom det vackra vädret) till ridhuset. Där brukar Sofia och de andra i "gänget" stå och vänta för att hämta hästar och på att börja lektionen. Några i gruppen övertalade Sofia att vi skulle hoppa studs. Vi gick sedan in och jag satte upp (via en pall då Esther är ganska hög, och jag är ganska lat) Sen började vi rida fram lite lätt i skrit, trav och galopp. Sedan började vi att hoppa på stutsen. Vi körde i trav och med tyglar de 2 (tror jag) första gångerna, sedan satte vi knut. Först skulle man köra med armarna utåt, sedan på höfterna och tillslut på huvudet.
Vi bytte varv.
Sofia flyttade ifrån det bakra krysset satt det blev ett galoppsprång där istället. Vi hoppade en gång när det var kryss. Hon delade in Hästarna, det var jag och Esther, Veronica på Corona och Elin på Lisa.
Vi fick börja. Då var det ett kryss först två bockar och ett räcke. Det sista var inte så högt då men det blev högre och sista gången låg det på cirka 80 cm.

Det var jätte kul och man verkligen flög över räcket!! :D

Sitter här (när jag skrev det då) och blir alldeles uppspelt för att det var så kul :D :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0