Flera dagar = mycket text



Halloj har inte bloggat på ett tag nu :) fyra dar tror jag det var. Bilden var tagen i sommras på vår röda vinbärsbuske.

I fredags
hade jag studiedag så då hade vi bokat en privatlektion. När jag kom fram sa Sofia att jag skulle ha Esther och då blev jag paff hon är den ända häst jag rider nu för tiden, fast det är bara bra för hon är en utmaning för mig :) Jag hoppade lite med henne och min uppvärmnig var att ha kort galopp på kortsidorna och lång på långsidorna. Jo ni förstår jag är den ända som har STOR häst i min grupp så då tror jag att jag har bra galopp när jag egentligen har ponnygalopp. Men det gick bra, jag skulle egentligen komma i trav mot ett hinder med en travbom framför fast hon galopperade mot det. Efter det sa Sofia att jag skulle komma i galopp på hindret även om det var en travbom. Esther tar ofta in ett extra litet galoppsprång innan hindret så det var en bra övning för både henne och mig. Det blev ett stopp på ett hinder men det var mitt fel annars blev det inget sådant här stanna-och-hoppa-upp-i-luften-hopp det var ju bra i alla fall :) är riktigt nöjd med den lektionen. Sen efter det hängde jag i stallet resten av dagen. Vi skulle borsta en häst som heter Angel och bara för skoj skull skulle vi skriva hennes namn med stöv, men hon fällde så mycket hår så vi skrev med hår i stället :) hade en riktigt höjdardag.

Igår så lämnade vi in min kamera för det är något fel på den så jag saknar den verkligen. Sen var det ju earth hour och mamma och jag tittade på Downton Abbey det är så himla bra! Jag älskar England bara så att ni vet och jag är också inne på sådant här gammalmode med spets, korsett och så.

Idag har jag inte gjort något speciellt men det blev våfflor till frukost sen satt jag vid datorn och vi åt middag vid tre för mamma och pappa skulle bort. Jag och brorsan kollade på Rush Hour 2 och vi älskar verkligen den delen i de bortklippta i eftertexterna då en snubbe trillar ut ur fönstret och krossas mot en bil och han bara "ooh han får inte vara med i Rush Hour 3". Vi skrattade så vi dog sen blev vi återupplivade ;)

Godnatt!
Tack för att ni kommenterar vad ni vill läsa, en stjärna till alla som gör det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0